سوگلی ایران خودرو ترکیبی از لکسوس و ال 90 با یک قاشق از بنز

سوگلی مدل های ایران خودرو که با سر و صدای زیاد به بازار آمد، ترکیبی از لکسوس ژاپن و ال 90 ساخت داچیا رومانی زیرمجموعه رنو فرانسه است.

به گزارش تحریریه، سوگلی مدل های ایران خودرو یعنی دنا پلاس که با سر و صدای زیاد به بازار آمد، ترکیبی از لکسوس ژاپن و ال 90 ساخت داچیا رومانی زیرمجموعه رنو فرانسه است. اگرچه خود این مدل بر پلتفرم پژو 405 ساخته شده و دارای صدها قطعه مشترک با سمند است!

بی هویتی در محصولات ایران خودرو به خوبی قابل مشاهده است و به دلیل حضور مدیریت سیاست زده و بی ربط با صنعت خودروسازی که فهم درستی از بازاریابی، ذائقه سنجی مشتریان و ... ندارد به زبان طراحی مشخصی نرسیده و هر از گاهی مدل جدیدی! روانه بازار می کند که ارتباطی با مدل های قبلی ندارد و برای فرار از رقابت جدی و ایجاد تغییرات در نما(فیس لیفت) و تغییرات اساسی در پلتفرم و محتوا؛ از مدل های بر مبنای سال گریخته و خود را به افزودن پلاس بر مدل های قبلی سرگرم ساخته اند تا مجبور نباشند هر 5 سال یک بار قالب های جدید طراحی کنند. 

دنا پلاس بی هویت!

نگاهی ظاهری به جلوپنچره دنا پلاس نشان می دهد که یک تقلید مضحک از جلوپنجره معروف لکسس ژاپن روی داده که در نمای جانبی نیز این تقلید تکرار شده است. لکسوس از سال 2015 زبان طراحی انقلابی و جسورانه ای را در کراس اوورهای خود به کار گرفت که در نمای جانبی یک مثلث تو رفتگی را شکل می داد که دنا نیز همین را برداشته و با گلگیرهای ال 90 ی که در منظومه طراحی جداگانه ای طراحی شده، ترکیب کرده است!

به زبان ساده، مدیران محترم ایران خودرو از زبان طراحی لکسوس لوکس ساز و ال 90 ارزان ساز(به قول اروپایی ها کاردستی ساز) به طور مشترک و توامان استفاده کرده اند و کاری ندارند که بین "زبان طراحی" و "بخش قیمتی بازار" رابطه وجود دارد و قرار نیست مختصات مختلف طراحی را به طور تصادفی از داخل گردونه انتخاب کنند و یا از آقازاده های مدیران سیاسی که در جلسه حضور دارند هم نظرخواهی شود. 

مقایسه جلوپنجره و نمای بغل لکسوس با شاهکار وطنی یعنی دنا پلاس اتومات که البته یک قاشق طراحی هم از مرسدس بنز سی کلاس به عاریت گرفته است، این تقلید ناشیانه را نشان می دهد. خط مستقیم و کاهنده ای که از انتهای خودرو شروع شده و به گلگیر ختم می شود، از مختصات زبان طراحی مرسدس بنز آلمان است که احتمالا مدیران ارشد ایران خودرو در وسط جلسه سیاسی یاد خودرو شخصی خود که بنز باشد افتاده و این خط را هم در آخرین لحظات به دناپلاس اتومات که افتخار خودروسازی ایران است افزوده اند. 

نمای جانبی بنز سی کلاس

پس ال 90 کجاست؟

هرچقدر درباره ال 90 این شاهکار خودروسازی فرانسه بنویسیم باز هم کم است. طراحان ال 90 به احتمال زیاد در صنعت تراکتور و ادوات کشاورزی کار می کرده اند که چنین موجود کریه المنظری را ساخته اند. اگرچه در طراحی داخلی قطعات آن زحمات پربازده و درخشانی کشیده شد و توان قطعه سازی و مهندسی داخلی را نشان داد. 

دنا پلاس وطنی گلگیرهای خود را از ال 90 عاریت گرفته که می تواند ناشی از حضور مدیران سیاسی و نازنین پارس خودرو و یا سایپا در جلسه عیددیدنی با مدیران ایران خودرو باشد که در تصویر زیر قابل مقایسه است.

این شترگاوپلنگ را قرض گرفتن نمای جانبی از مرسدس بنز سی کلاس 2008 تا 2011 تکمیل کرده و موجودی عجیب الخلقه را ایجاد کرده است که در تمام خیابان های ایران، عراق، باکو و سوریه زیر می توان مشاهده کرد. البته سی کلاس از سال 2015 تا سال 2016 خط جانبی را از انتها به صورت افزاینده(و نه کاهنده مانند مدل قبلی) طراحی کرده است که ظاهرا به جلسات مدیران ایران خودرو نرسیده و شاید در آینده در دید آنها قرار بگیرد و سر از خط تولید در بیاورد. 

بنز و لکسس برندهایی لوکس هستند و با ال 90 که می تواند به عنوان گاوآهن استفاده شود در دو دنیای مختلف سیر می کنند. اینکه در شرکت ایران خودرو تشخیص داده شده است این مدل ها را می توان ترکیب کرد نشان می دهد یک جای کار بیش از اندازه می لنگد و طراحان حرفه ای در این شرکت ها جایگاهی ندارند. 

درباره درب صندوق دنا پلاس که از بی ام دبلیو(BMW) عاریت گرفته شده است باید جداگانه نوشت!

پایان/

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 19997

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 170
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      3 0
      جای مربی فوتبال چندتا طراح و قطعه ساز بیارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • h IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 2
      به نظرم اصلا گفته هایتان درست نیست هر چه دقت کردم هیچ کدام از تقلیدها را نیافتم همه متفاوت بود
    • مهدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      کوتاه بیا بابا . چقدر عصبانی و خشن
      • قاسم م IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
        0 1
        دقیقاً. نویسنده این متن انگار با عصبانیت تمام دست به کیبورد شده :) با این لحن و بیان، نقد و تحلیل خودشون که به‌نظر درست هم هست رو زیر سوال بردند و حس ناخوشایندی به خواننده مطلب دست می‌ده که انگار نویسنده بیش‌تر دنبال خالی کردن عصبانیت خودش بوده.
      • ر... IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
        1 0
        واقعا ر....م تو خودورو های داخلی
      • فرشاد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
        1 0
        حق دارند عصبانی باشند . وقتی نظری با دلیل و سند و کارشناسانه ارائه میشه چرا مخالفت کنیم . شاید باور کرده ایم که صنعت خودرو همین است و هر چه ساختند یعنی اوج هنر . ایکاش درد فقط طراحی بود که در زمینه فنی و موتور وضع بمراتب بدتره . کلی طراح داخلی با استعداد داریم ولی نمیخواهند این روش غلط رو اصلاح کنند . باور کنید این راهش نیست .
    • حجت IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 0
      ما بازنشستگان همین که شکم فرند و همسرمان را سیر کنیم کلاسمان را هوا می اندازیم ماشین پراید نمی‌توانیم بخریم چه برسدبه خودرو گران قیمت شادی چنین خودرویی از آن قشر پولدار است نه قسر متوسط جامعه ما کارمندان وبازنشستگان دولت از فقیر ترین مردم دنیاییم
    • سعید IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      داداش ال۹۰ کل ماشینای ایرانو میرزه توهین نکن
      • مجتبی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
        1 0
        ال ممد نه ال نود .هر چند به لحاظ کیفیت قطعات از بقیه تولیدات داخلی بهتره و مالک ال ممد کمتر میره تعمیرگاه و اذیت نمیکنه ولی از لحاظ قیافه افتضاحه و باعث آلودگی بصری میشه.
      • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
        0 2
        خاک تو سرتو که ال ۹۰ جز خودرو میدونی
      • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
        0 3
        خاک عالم توسرد ال ۹۰ جز خودرو به حساب میاد
      • امید IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
        2 0
        داداش گل گفتی ولی لامصب قطعاتش خیلی گرونه
      • ایرانی IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
        2 0
        بله ماشین با دوامی هست ولی در بازار جهانی خودرو وحتی در مقایسه کیفی وقیمتی با خودروهای ده سال پیش درحد کلنگ یا آفتابه .یا ماشین خوب سوارنشدی یا خودت داری با تعصب نظر میدی .ال ۹۰ماشینی خشک پرسروصدا بدقیافه بادوام و محکم ونسبتا کم مصرف بدون هیچ آپشن بروز
      • محسن IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
        56 30
        واقعا
      • محمدرضا IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
        1 0
        در شهر کوران یک چشم پادشاه است
      • عباس IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
        0 1
        ال نود واقعا ظاهر بیخودی داره ولی اینقدر دیدید که براتون عادی شده اول که اومده بود اگه یادتون باشه برای تیپ مزخرفش هیچ کس زیر بارش نمیرفت
      • سجاد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
        1 0
        مااینقدر بدبختیم که پارس وپژو میگیم سلطان وال نود هم برامون درجه یک ترین ماشینیه ....درحالیکه پارس وپژو حتی توکشورها دیگه برا .... ازشون استفاده نمیکنن 😂😂 دیدی تو پیجا اینستا همچین سلطان سلطان میکنن .یا فیلم باسرعت دویست ازکیلومترشون‌میگیرن چقدر ادعا هم میکنن درصورتیکه الان همه ماشینا خارجی سیصد کیلومتر به بالا سرعتشونه .در کل ما بدبختیم سوار خر میشیم ادعا هم میکنیم .
      • Xtentacion IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
        0 1
        انقد حرف الکی نزن ال ۹۰ بهترین ماشین ایران نیست دیوونه
    • آرش IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      همه جای دنیا حتی به دروغ هم که شده محصولات تولید کشورشان رو بهترین محصول معرفی میکنند و اگر هم انتقادی بلشه سعی میکنند به هر شکل توجیهش کنند،ولی در ایران در حالیکه هنوز عده ای خود زن و وطن فروش بر این اعتقاد هستند که ما ایرانی ها حتی توان ساخت لولهنگ (آفتابه) هم نداریم ،عده دیگری مثل نویسنده این مقاله به هر شکل سعی میکنند تولیدات داخلی رو تخریب کنند.واقعا این خودزنی تا کی باید ادامه داشته باشه؟
    • رضا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      این جفنگیات چیه نوشتین،بالاخره هر خودرویی از هر برندی شاید شباهتهایی با دیگران داشته باشه ،برای تخریب ساخته شدیم ما ملت،الان مثلا مک لارن خیلی شباهتها با فراری داره،کجا این طور بررسی وتخریب گری میکنن که شما کردین،مطلب کم اوردین؟فکر کردین نون حلال دارین در میارین؟!!نکنید زشته
    • عیسی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      مشخصه از نظرات جنابعالی در مورد ال 90 بی سوادی. ال 90 با توجه به کاربرد و هزینه تمام شده شاهکار طراحیه.
    • میم IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      با این حرفا ماشین های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ چه صفرش و چه دسته دومش به قیمت جهانی و بدون تعرفه و ...وارد نمیشه.پوست آقایون کلفت تر از این حرفاست که آرزوی ۸۰ میلیون ایرانی رو به واقعیت تبدیل کنه
    • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 2
      ال نود از همه تولیدات داخل سرتره. کم مصرف وکم استهلاک.ایمنی بالا.جا دار.فنی عالی
    • مهدی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 1
      سری بعد لطیف بنویس😊
    • پراید ۸۸ IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 0
      درود به شرفت که غیرت داری . فقط باید برای خودمان متاسف باشیم.البته ملت ما هم مقصر هست که هر چیزی را میپذیرد و بابتش پول پرداخت میکند . تنها راه اعتراص نخریدن است. آه از دست خودمان
    • ییت مخه IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      ال۰ خوب
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 1
      یه در باک ال نود میرزه صد تا دنا زپرتی
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      بیشتر شبیه فورد موستانگ هست تا لکسوس
    • میر غفار IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 1
      ال۹۰ بهترین ماشینه خدا شاهده ۱۳ ساله دارم اذیتی نداره خدا سازندگانش را حفظ کنه سازندگان ال۹۰ را پیدا کنین بیارین ایران من عاشق این کریه المنظرم از چشمام بیشتر به ال ۹۰ اعتماد دارم در سرعت قدرت سبقت عالیه عالی میفهمی آقای نویسنده
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      بابا دست ازسراین مردم بردارید!مردم رادر چارچوب محصولات بی ارزش وگران خودمحصورکرده اید اخرش هم میگید ضررکرده اید!
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      همه از هم تقلید میکنن یک مطلب علمی تر که ارزش خوندن داشته باشه بنویس مثلا قیمت نون و مرغ با این چرندیات مردم ککشونم نمیگزه خخ
    • ناشناس IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      نویسنده عزیز تو اگه باغبانی برو باغ خودت رو بیل بزن همین امثال شما کاری کردند که ملت یه دست خودباخته شدند. همون ژاپن هم از صندل های چوبی به اینجا رسیده بفهم خودباخته!
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 0
      لطفا اصالت و کیفیت خودرو ال ۹۰ ( لوگان) رو با این خودرو مضحک خراب نکنید رنو نزدیک به یک قرن تجربه و سابقه خودرو سازی داره بی انصافیه اگه بخواهیم با خودرو دنا که نه اصالتی داره و نه کیفیتی مقایسه کنیم
    • ستار FR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      دمت گرم... گل نوشتی👏🏾👏👏🏼👏🏻
    • ممصادق IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 1
      بدبختانه نمی خواهیم قبول کنیم که هیچ وقت خودروساز نبوده ایم و نیستیم‌ . جالب اینکه برخی حضرات می گویند صنعت خودرو. غافل از اینکه معنای صنعت را نمی دادند. صنعت یعنی پیشرفت،توسعه . خاک بر سر این فرغون سازهای داخلی
    • مهدی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      سلام،کسی که این مطالب رو برداشت کرده متاسفانه مشکل دید داشته و کمی ناپختگی در تحلیل و یک قاشق بی انصافی. چرا برای جلب توجه بی ربط می‌نویسید.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      با سلام شما فرض بگیر خود لکسوس ۲۰۲۳ یابنزوقتی قرار شما یه خودرو با تکنولوژی ۲۰۰۵ رو به قیمت خودرو سال ۲۰۲۳ بخری طلا هم باشه ارزش نداره تنها راه برون رفت ازاین سیکل معیوب تعطیلی این سه کارخانه درشکه سازی تا شاید مردم بعد از گذشت ۴۰ واندی بتوانند خودرو دلخواه خودرا سوار شوند
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      خب شما طرح بهتری داری؟ بسم الله
    • علی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      ال نود هر چی هست ماشین بسیار کم استهلاک و پر قدرت هست درسته ظاهر کمی عجیبه ولی از خیلی از ماشبنهای سایپا و ایران خودرو بهتر هست موتور و گیربکس عالی هست من دارم خدایی هفت ساله اصلا گذرش بع مکانیک نیفتاده همین در این شرایط واقعا نعمته
    • قدرت طهماسبی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 1
      ما می توانیم پیشرفت کنیم
    • محمدرضا IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      خیلی خوشگل گفتی،خداییش چرااینقدر مادرگیر بیفکری،بی برنلمگی و عدم مدیریت صحیح هستیم
    • بیژن IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      با دروود زیادی مسخره است
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 1
      حالا خدای محمد کنه کیسه هواش عمل کنه
    • ج IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      اخه چیه این به لکسوس میخوره.لااقل میگفتی رانا 132،⁦(•‿•)⁩
    • Naser IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      عجب مقایسه مضحکی بود کاملا نظر شخصی نویسنده مطلب و نشون داد خصوصا مقایسه سپر دنا با ال ۹۰ !!! ما شنیده بودیم زبان طراحی دنا پلاس بر اساس هیوندای سوناتا هست مثل خطوط بدنه و طراحی داخل که در کنار هم کاملا قابل تشخیص و یا نمای صندوق عقب که الهام گرفته از بنز ولی مابقیش دیگه اغراق بود
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      هرچیه خیلی هم خوبه.
    • محسن IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      همه میدونن سپر جلوی دنا کپی از میتسوبیشی لنسر هست رفیق
    • حامد IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      چه خبرته خیلی داغ کردی همه چیز که فقط قیافه نیست اتفاقا ال 90 نسبت به گاری‌هایی که تولید می کنند خیلی با کیفیت تر هست اگه می تونن اینجاهم باهمین کیفت یه ماشین تولیدکنن
    • جبار IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      تو کشوری که بیش از ۴۰ درصد تورم هست چطور مردم پول بزارن بانک و ۲۰ درصد سود بگیرن؟ اگر سود بانکی اضافه بشه قیمتها میاد پایین
    • مهدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      از نظر ثبت نام و تحویل ماشین که واقعا رو دست لندکروز بنز را آوردین و اونا باید بیان ایران ی سری آموزش ببینن که شما چطوری بدون سود مشارکت و هر موقع دلتون خواست ماشین را تحویل میدن از این لحاظ شما تو دنیا اولین هستین ولی از کیفیت آخرین تو دنیا ایشالا خدا ریشه ظلم در ایران را ریشه کن کنه که شما چه کردین با این ملت
    • سلطان IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      منطقیه😐
    • یاس IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      تو که اینقدر بلدی چرا خودت یه ماشین طراحی نمیکنی
    • رضا IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      بابا یه کاری کردن همینم گیرمون نمی آد . این حداقل باید جای پراید با قیمت حدود ۲۰ میلیون می اومد الان باقیمت لکسوس و بنز با فرق بین چراغ و حذف چندتا آپشن به ما می دن
    • Amir IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      فشار نخور داداش برو سمندتو سوارشو حال کن
    • عباس IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      ولی بیشترش ال ۹۰ است
    • علی اکبر IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      آقای به اصطلاح کارشناس که معلومه سواد نداری ال۹۰ هیچ ربطی نداره به دنا واصلا هم گلگیرش شبیه نیست بعدش هم ال ۹۰ یه ماشین اقتصادیه با کیفیت وبا قیمت پایین هست که زمان خودش پنج هزار دلار بوده وماشین اقتصادی یعنی همین برو یکم مطالعه کن بعد حرف بزن دنا هم کپی کرده خوب که چی تمام چینی‌های میلیاردی هم کپی هستن
    • اشکان IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      سلام خسته نباشید.از نقدی که کردین تقریبا تعداد کثیری از تمام خودرو ساز های جهان از هم اسکی رفتن..کافیه ی تحقیق ریز بکنی تا بهت ثابت بشه
    • Arman IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      ال نود یعنی سلطان کیفیت و دوام. ایرانیها عمراً بتونند خودرویی مثل ال نود تولید کنند. ال نود یا لوگان ویژه اتحادیه اروپاست.
    • کاربر IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      بنظرم نویسنده ی مطلب هیچ تخصص خودرویی نداشت. ربط دادن لکسوس و بنز و ب ام و با پلتفورم 405 (از جمله دنا) و کلا طراحی محصولات داخلی فقط در ذهن ایشان شدنی است. طنز آن هم بی مزه است. ضمنا کاش اول درباره ی فلسفه ی طراحی داچیا لوگان توسط رنو دو خط مطالعه می فرمودید
    • آفرین به صداقتت US ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      1 0
      بهترین مقاله ای بود که در مورد طراحی دنا پلاس خوندم... عین حقیقت و صادقانه... کلاً خودرو های جدید انگار اصلاً هیچ ایده ای ندارند و هیچ تصور و تخیلی درشان وجود ندارد... نگاهی به خودرو های دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ میلادی واقعاً آدم را شرمسار نسل جدید می کند...
    • محمد US ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      النود ماشین فوقالعاده ای هست در کشور رومانی به عنوان ماشین کار و همالی ازش استفاده میشه ای کاش یه سر به یوتیوب بزنید و تبلیغات چپ شدنشون ببینید تا بفهمید این ماشین چه اعجوبه محکم و خر همالیه النود در حد تویوتا خوبه از نظر من
    • محسنی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      کاملا سطحی و ابتدایی
    • لیرل IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      دهنتو آب بکش بعد اسم L90 رو بیار.... بیسواد شما از فنی و ecu همین ال 90 هم سر در نمیارید،که همه چیزش فرانسویه..... حال این ملت از گنده ادعا کردنتان بهم خورده.....
    • احسانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      انتقاد کردنتون هم مثل خودرو ساختنتون هست،بی ربط و یاوه
    • امیر IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      جدا ،چیز مزخرفی نوشته اید،جنابعالی در کدام دانشگاه یالقوز آباد این همه ترهات را وارد مخیله نداشته است کرده ای؟ همه ماشین ها شباهت‌هایی باهم دارند و این هیچ عیب نیست و این اشتراکات دلیل نمیشود،هر مزخرفی را بیان کنیم.بله ال ۹۰ چراغ جلو هم دارد و دنا هم چراغ جلو دارد لابد،دومی از اولی در داشتن چراغ،تقلید کرده
    • رضا هنرپیشه فرد GB ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      نمی‌دونم چرا انقدر خشن برخورد کردی اما این قیافه جدید دناپلاس به نظر من که خیلی قشنگه ، خط جانبیش که حتی از همین خط ، در بنز خیلی قشنگنتر اجرا شده ، جلو پنجره ش هم خیلی قشنگه ، در مجموع یه ایراد من به ماشینهای تولید داخل اینه که طول و عرض این ماشین ها کوچیکه و اگر در این قسمت افزایش داشته باشیم خیلی به زیبائیشون افزوده میشه .
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      حاضرم ثابت کنم ال نود بر تمام خودروهای ساخت داخل ارجحیت و ارزش دارد.اینو یه راننده ماهر میتونه بفهمه نه ظاهربینان
    • شریف IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      با احترام .این محصول یقینا جای انتقاد داره ولی نه با این همه تخریب . بنزی که اشاره شد یک خط شکست داره ولی دنا ۲تا . جلوپنجره ها که اشاره شد فقط توریش شبیهش هست .شما که این همه تبحر داری یه طراحی داشته باش و بفرست همین جا ملت ببینن هنرتون رو . یقینا میشه تشابهی در خیلی از قسمتها با یه محصولی که از صد سال پیش تاکنون طراحی و تولید شده پیدا کرد .
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      معلومه حق حسابت نرسیده که بعد اینهمه سال که از تولیدش میگذره یادت اومده مقاله بنویسی
    • ناشناس IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      خر را به جای اسب جا زدن 😂😂🤣🤣
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      شما خوبین زر مفت نزن، چی خواستی بهت ندادن که اینجوری آتیش گرفتی؟؟؟
    • A IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      آقای محترم مودب باش ال نود بهترین ماشین ایرانه
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      یکم پیاز داغشو زیاد کردی حاجی الان خیلی از ماشینا خطو و خطوط مشترک و طراحی شبیه هم دارن
    • ناشناس IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      واقعا طراحان ایرانی ای هستن که برای شرکت های خارجی ماشین طراحی میکنن ولی متأسفانه همون طرح داخل ایران رد میشه فقط به این دلیل که یا نمیتونن قطعه رو تولید کنن یا یه عده کلا نمی‌خوان کشور تو این زمینه پیشرفت کنه
    • آرش IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      11 1
      دوستان بنده تجربه شخصیمو میگم با دنا پلاس توربو اتومات...اولین ماشینمم آوانته بوده مگان ۱۶۰۰ دنده‌ایی داشتم پژو پارس تیوفایو داشتم مزدا۳ اتاق قدیم داشتم قبل دنا اچ‌سی کراس داشتم ساندروهم واسه یه بنده خدایی هر روز زیر پای ماست میخوام تجربمو بگم شاید به کار کسی بیاد...داداشام آبجیای گلم گیربکس دقیق و نرم‌،فرمون برقیش زیادی نرمه شتاب در حد هیوندا آوانته متریال داخلی یه لول بالاتر از اچ سی کراس هندلینگ در حد رنو مگان هزینه نگهداری اندازه مزدا۳ کیفیت رانندگی بازم در حد و اندازه اچ‌سی‌کراس یه لول بالاتر چون شاید هنوز صفره تقریبا خودشو ول نکرده...در کل اگه بوجتون در حد همین دناپلاس هست بخرید چون اگه ماشین وارد بشه باید دقیقا به پول الان بوجتونو دوبرابر کنید یا اینکه صبر کنید ماشین وارداتیا پنج سالی کار کنن اون موقع با بوجه الانتون بخرید که تا اون موقع کی مرده‌کی‌زنده...ماشینه خوبیه اگه وسواس نگهداری ازش داشته باشی برات صرف داره ولی اگه از اون دسته آدمایی هستی که به روغن عالی و اکتان و بنزین سوپر اعتقادی نداری بهش نزدیکم نشو چون کمرتو میشکونه ما که فعلا ۳۲ تا باهاش رفتیم راضی بودیم ازش...
    • محمدرضا IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      ال ۹۰ شاید خیلی زیبا نباشه ولی طراحی در کشور فرانسه صورت گرفته و اگه خوب دقت کنی اتفاقا بلعکس قشنگ هم هست چون دو شرکت رنو و نیسان این ماشینو طراحی کرده و البته از موتور و گیربکس که دیگه دست مریزاد داره درجه یک و در آخر ال90 ماشینی که با مکانیک و جلو بندی ساز و غیره دیگه کاری نداری یه ماشین کم مصرف پر قدرت و بی دردسر و فضای کافی که به کل تولیدات داخلی که هنوز نگرفتی هر روز یه جاش ایراد داره والسلام
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      ال ۹۰ رو ۵ ساله دارم بهترینه محکم کم سوخت جا دار صندوق بزرگ
    • مجید IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      محصولات ایران خودرو ترکیبی مثل قاطر واستر
    • محمود IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      دقیقا درست گفتید. ایرانخودرو هرچی ماشین زده تقلید از رقبای خارجی بود . نمونش همین سمند که جلوی انرا ار خودروی گل )گلف( به عاربه گرفته و صندوق عقب آن هم از ماشین دیگر . ودر کل سمند دنا و امثالهم غیراستاندارد و خیلی عقب تر از تکنولوژی طراحی و ساخت روز دنیاست
    • حاج بهرام IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      مدیران صنعت خودرو ایران از بی کلاس وبی سواد دانش خودرو سازی هستند بنده خدا معلوم نیست رشته اش چیه خوب همین می شود تقلید ومونتاژ از دها خودرو ولوازمشان روی یک خودرو که گاو شتر وپلنگ میشود سیستم ترمز سمند چند نوع لنت ولوازم دارد باید قطعه معیوب همراهت باشد وگرنه چندین مرتبه باید بروی وبیای وووو از موتور گرفته گیربکس وجلوبندی اونوقت باید یه همچین ماشینی را به قیمت بنز وتویوتا وب ام و پول بدی یه ماشین معیوب که گاهی دربش را باز کنی برف پاکن کار کند بوق بزنی شیشه هاش پایین بیاد واگر خدای نکرده تصادف کنی دریغ از کار کردن ایر بک ودها اشکال دیگر خدا بداد ما برسد همین پژو خدا نکنه امپر ابش کمی دما بره بالا سریع واشر میزند کلی هزینه روی دست مالک مظلومش می گذارد....
    • آرش IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      با اختلاف ، ضعیف ترین شرکت های منتاژ خودرو در جهان و در تاریخ، ایرانخودرو و سایپا می باشند. دقت بفرمایید. مونتاژ کننده ی خودرو
    • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      تولیدات این چهارسال خیلی دیدنی میشه با اپشنهای جهادی میاد تو بازار اپشن ها از گوگل سرچ میشه مثل برنامه وزیر کار که از گوگل کپی شده بود بیچاره ملت هر دوره با یه سری عجایب باید بگذرونن 😔
    • سجاد IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      69 27
      ادم دیوانه ای هستی و بی معنی
    • علی IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      77 9
      اشتیاق مردم و انتظار چند ساله برای داشتن یکی از این شنرگاوپلنگ‌ها نشون می‌ده اونا به ه‍دفشان رسیده‌اند
    • محمد IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      این روزها دیگه نمیشه نظر داد چون هیچ چیز مثبتی تو این مملکت بی سروسامان وجود نداره فقط میگم که بدبخت به مردم بیچاره !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
    • حسین IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      اصلا نقد جالبی نبود الخصوص مقایسه با ال ۹۰ که هیچ شباهتی به دنا پلاس تداره و اولین بار هست که میبینم ی شخص در این خصوص مطلب مینویسه
    • محمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      شانس آوردیم که پیکان به کل جمع شد والا الان این گلگیر و کاپوت ها ودرب ها که برگرفته از شتر و گاو وپلنگ هست و به سقف پیکان آویزان می‌کردند... متأسفانه خودرو سازان کیفیت را در ظاهر رینگ وآینه ولاستیک می‌بینند بحث ارگونومی،، شکست باد،از طرفین خودرو،، وزن خودرو،، مصرف سوخت خودرو،،، آلیاژ ورق ونوع جوش ها،، تست ضربه، یا همان تست استاتیک،، تست صدا.. چند دی بی به داخل اطاق منتقل می کند،، تست حرارت وشوک و وووو رعایت استانداردهای اقلیمی خودرو،،، من فکر نمی‌کنم کارشناسان ومدیران صنعت خودرو به چیزی غیر از تقلید وبازار فکر کنند...
    • US ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      چینی نصف ما در خودرو سازی سابقه ندارن دارن خودشونا میرسونن به خودرو سازهای بزرگ ایران خودرو و سایپا فقط محلی هستن برای رانت خوران و غارت کننده گان ولی خودشون میدونن که نمی خوان پیش برن چون سود توی شکل امروزی
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      74 49
      آشغال ترین خودرو دنیا
      • ایلیا IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
        0 0
        صد در صد
      • حمیدرضا هاشمی راد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
        0 0
        همین آ شغال رو میرن تو صف وایمیسن نزدیک ششصد میلیون پول میدن با منت میخرن ما یه همچین ملتی هستیم
      • مرتضی CA ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
        0 0
        چرا ما ایرانها خودباور نیستیم. بالاخره هر نو ماشینی بسازی شبیهه یکی در می آید. دست ایران خورو درد نکنه. خود باور باشید.
    • سالار IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      مثل قاطر، میمونه از ترکیب اسب والاغ بدست میاد چه شود
    • علی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 0
      اگه از قطعات اصلی خود طراح آلمانی اولیه و آلیاژهای مناسبش در این خودرو استفاده بشه ، این خودرو هیو نقصی نداره ، اینکه از طراحی خودرو سازهای بزرگ دنیا الگو برداری بکنه هم هیچ عیبی نداره و باعث پیشرفت میشه
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 0
      کاملا درست گفتی البته زیاد هم به این شیادان احترام گذاشتی
    • مانی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      گاری های ایرانی (حیف بگیم خودرو) از نظر کیفیت و طراحی سطح بسیار پایینی دارن و با اینکه مردم میدونن و یکسره فحاشی میکنن که آی اینطوری آی اونطوریه بعد برای خرید همین گاری ها صف میگیرن همدیگرو لِه میکنن واقعاً فاز مردم متوجه نشدم
    • محتبی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      سلام، این همه ایراد گرفتید که چی؟ ال نود یکی هز بهترین ها در ایران هست. به جای این همه ایراد و سرکوفت زدن، یه کمی راه کار بدید.
    • US ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      اشغال ترینها گرونترین هستن
    • متین IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      چه دل پری از ال۹۰ داری
    • . IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      خدا لعنتت کنه مافیای خودرو رو ما باید خودروی بنزینی رو دیگه کامل خط تولیدشو ببندیم خدا لعنتت کنه کسی که به خاطر غرورش و یه زره پول بیشتر کارو دست مهندسای جوان و خلاق نامیده ما چقد مهندس از صنعتی شریف و امیر کبیر داریم بعد نتیجه اینه با این کارتون با جون مردم بازی میکنید زمانی که خیلی بهتر از این می‌تونه باشه
    • اوس ملو IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      ظاهر طلا باطن خلا😂😂
    • ناشناس IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 0
      همگی آشغاله به چی اینا شوق میکنید
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      چرند و پرند نوشتید . همه خودروها شباهت هایی به هم دارند . کاپوت این یکم شبیه اون ماشینه ، چراغ اون یه کم شبیه این یکیه ، پنجره جلوی آن یکی شبیه اون یکیه ..... و از این مزخرفات .
    • رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      این آقا یا خانوم بیسواد که به ماشین ساز اروپا توهین میکنند باید بدونن که این ال ۹۰ هم اسم من درآوردی خودشان است. گویا خودشان چه شق القمری کاشتن. بهتره برن سواد یاد بگیرن. خودشان که کاری بلد نیستن جز عوض کردن اسم خودرو بنام خودشان. ال ۹۰ شما یا کمپانی داچیا ی شرکتی که یه سمتش کمپانی رنو هست. ال ۹۰ هم مال ۱۵سال پیشه. بهتر سرچ ریز تو اینترنت بکنید داچیا ساندرو ۲۰۲۲ تا هوش از سر شما بپره. امتیاز ۹ از ۱۰ در سایت top gear. تراکتور خودتی با او سمند مسخره که جلو پنجره و چراغش و عوض کردی کردیش دنا
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      عمراً .... این کجا و اونا کجا
    • علی اکبر IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      جدای از درستی و غلطی ارزیابی این نوشتار این نقد نیست ادبیات کینه توزانه وتمسخر وتهمت وگمانه زنی وتحقیر مهندسان داخلی چیزی را درست نمی کند و حتما نویسنده نا محترم خود ایرانی وطبق ادعای خودش بی عرضه تشریف دارند
    • Ali IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      انتقاد خوبه و منکر وجود تناقض در طراحی دنا نیستیم ولی به نظرم نویسنده متن فوق باید یه تست سلامت روان بده
    • س س IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      فرغون سازهای حریص
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      خاک بر سر کچل،بی غیرت ، بی وجدان، بی همه چیزتان کنم بعد ۷۰ سال از ماشین مونتاژ کردن خو د بی شرف وبی غیرت تان آنقدر بی عرضه،بی وجدان ، دزد، حرام خوار هستید!!! که نتوانید مثل کره، یا چین، یا حتی مثل رومانی( خنده دار ) است، زمانی که ایران اسب را اهلی کرده ،وبه مرگ ومردم شماها، قاطر را با جفت کردن اسب و الاغ تان ، استر رابوجود آورده بود!!! هیچ یک از این کشورهای ماشین ساز مانند فرانسه، انگلیس،آلمان، وجود وهویت خارجی نداشتند! خاک برسر مهندسین بی سواد ودزد و رشوه (سوبسیت) گیردان کنم که کفایت به جیره خواری از غرب و شرق بسنده کرده آید! مرگ برشما
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      نویسنده عزیز حالت خوبه ؟! همین تشابه رو میشه برای سایر خودروهای موجود بازار هم بگیم طراحی دنا با وجود اولین کار نوآورانه وزیباست و هر کسی دوست داره یکی از اینها داشته باشه و اگر کیفیت قطعات دنا را کنار بگذاریم ماشین بسیار خوبیه عالیه
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      زیاد تند رفتی یا شاید خودت از همان بنز سواران هستی
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      بنده ال 90 دارم درسته زشته ولی یه لاستیکش میارزه به کل پژو و سمند تولید ایران خودرو بعد 9سال هنوز تعمیر گاه نرفته نه واشر نه موتور هیچ چیز بعد میگی پژو خرجش چقدره میگن سالی یه واشر سر سیلند حداقل خرجش ،دنا هم شاهکار آقایون و عزیزاشون هست با کلی خرابکاری ،بنده با شما موافقم متن درستی نوشتید کاملا سازنده بود سپاس
    • سعید US ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      عجب آدم روان پریش و عصبی این متنو نوشته 😂 ال نود اونقدرا هم زشت نیست و دنا پلاس هم طراحی قشنگی داره از نظر نمای بیرونی نویسنده عزیز حتما در اسرع وقت به روانپزشک مراجعه کن
    • مهدی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      چرت و پرت... این چه تحلیل داغونی بود
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      لگن ترین خودروی دنیا .ببین دلشونو به چی خوش کردن لطفاً واقع بین باشید
    • Mm IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      سلام بي هويت نيست و كمي شبيه به آن ماشين هايي كه گفتيد هست اما شما از كجا مي داني كه حتما از اين ماشين ها الگو گرفته و خود طراحي نكرده است ؟
    • اردشیر IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 0
      قبلا زشت‌ترین خودرو ایران، ریو بود و الان دنا بی ریخت‌ترین خودرو بازار کشور هست. با نویسنده مطلب کاملا موافقم.
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      همون ال ۹۰ در کل دنیا ۷۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دلار فروخته شد ، اما سمند خودرو ملی را ۵۰۰ پوند قیمت گذاری کردند . نمیشود در همه این آشغال ساز ها را گل گرفت با تعرفه ۱۰ درصد ماشین استاندارد وارد کرد .
    • رصا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      سلام چرا اینقدر به دارندگان ال۹۰ توهین می‌شود همه انسانها به میمون شباهت دارن پس آیا این ضعفه والا
    • محسن IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      با سلام و خسته نباشید، آقا‌یا خانم دست مریزاد،فرقی نمیکنه که کی این مطلبو نوشته و تحقیق انجام داداه مهم‌ واقعی بودن و حقیقت داشتن مطالبهاس،ایرانخودر و سایپا و پارس خودرو همه ی این مونتاژ کارارو بزارین کنار هم،تمام ریساشون و معاونانشون جمع کنی ب اندازه ی کارگره شرکت بیوک زمان شاه بازدهی و کارایی ندارن،و متاسفم‌برای اون مسئولان کنترل کیفی این شرکتها ک بدون دیدن و تست کردن،سرکشی از خط تولید و ک‌کنترل کیفیت واقعی،فقط تایید میکنند و خون این همه کشته و معلول در طول سالو ب گردن میگیرند،این کار شرکتها ب معنای واقعی ( نون رو در خون مردم زدنو خوردن هستش )
    • بازنشسته حداقلی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      باعرض سلام ، شما کی به فکر طبقه ضعیف میافتید ، این که تمام سرمایه داران می‌توانند بخرند ، خداوند عقلی به شما و پولی هم به ما بدهد ، آمین یا رب العالمین
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      چقدر چرت و پرت و مغرضانه نوشتی حال بهم زن و سراسر توهین
    • محمد IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      همین ال ۹۰ ک میگی داش چن ده سال واست کار میکنه آخ نمیگه هیچوقت هم مثله این چینیای جدید ماشین لش نمیکنه
    • بینام IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      دهنتو ببند بی سلیقه ال نود بهترین ماشینه خصوصا مشکیش تومعلومه دهنت به گوشت نمیرسه ها
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      لگنی که از یک جلسه ای که تو ایرانخودرو نشون داده شده بود تولید بشه نیازی به اسم و کیفیت نداره. دقیقا میشه مثل اون بچه هایی که از تو سطل زباله داره پیدا میشه ولی معلوم نیست که پدر ومادر این بچه ها کی هست؟ حالا این ماشین های ایرانخودرو هم معلوم نیست که از چند تا کشور دیگه قطعه های بنجل اوردن و بوسیله اب دهن کارگران ایرانخودرو به همدیگه وصل شده است که اینا بهش میگن ماشین. به پراید هم میگن ماشین. ولی م
    • حسن IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      ذهن ما ایرانیها بیشترازاین را کشش ندارد.
    • محسن IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      اول از همه گلگیرهای دنا همون گلگیر سمنده و از حق نگذریم طراحی خیلی قشنگی داره چقدر عصبانی و غیر واقعی انتقاد کردی
    • اکبر IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      این عالیجناب بی نام و نشان برای این خودرو دهن گشاد تبلیغ کرده یا نقد تمسخر آمیز زده؟ البته مدیران غارتگر این شرکتهای بی هویت قابل دفاع نیست. این فرصت طلبها بدهیهای چند هزار میلیاردی را از جیب بیچارگان، قطعه سازان و رانتهای ارزی را با حمایت‌های عجیب و ضد انسانی وزارت صمت و دلال قاچاقچیان گرانساز جبران تا پاداشهای نجومی خودشان و اعوان انصارشان را بیفزایند! امید وارم محاصره داخلی نیاز و سلیقه مردم برسد و اصل آزادی انتخاب بعد از چهل و اندی سال محترم شمرده شود
    • اکبر IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      خودرو دنا پلاس شتر گاو پلنگ!!! این عالیجناب بی نام و نشان برای این خودرو دهن گشاد تبلیغ کرده یا نقد تمسخر آمیز زده؟ البته کار مدیران غارتگر این شرکتهای بی هویت قابل دفاع نیست. این فرصت طلبها بدهیهای چند هزار میلیاردی را از جیب بیچارگان، قطعه سازان و رانتهای ارزی را با حمایت‌های عجیب و ضد انسانی وزارت صمت و دلال قاچاقچیان گرانساز جبران تا پاداشهای نجومی خودشان و اعوان انصارشان را بیفزایند! امید وارم محاصره داخلی نیاز و سلیقه مردم به پایان برسد و اصل آزادی انتخاب بعد از چهل و اندی سال محترم شمرده شود. ۱۴۰۱/۴/۲
    • علیرضا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      من نظر فنی نمیدم و فقط با فن بیان نویسنده کار دارم که عالی بود البته خودم یکی از ماشینام تندر ۹۰ هست و واقعا دوستش دارم و ماشین فپق العاده نجیبیه ولی اونقدر به این متن خندیدم که اشکم دراومد مرسی از فن بیانتون خیلی وقت بود اینجوری نخندیده بودم
    • ساریخان IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      دقیقا درست گفتید
    • عامر IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      منم با نظرت کاملا موافقم.حرف حق زدن همیشه مخالف زیاد داره،اما دوستان بدانید چه انسان چه ماشین چه حیوان همیشه باید یه اصالتی داشته باشد
    • ارش IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      قربان دکتر خوب سراغ ندارید؟
    • ناشناس IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      داداش چرا چرت میگی داره نسبت به قبل پیشرفت میکنه این چیش بده خداوکیلی ماشین خوشگلیه ، نسبت به ماشین های چینی نسل خودش هم قیمت پایین تر و آپشن های بیشتری داره.سعی کنیم یکم منصفانه درباره هر چی نظر بدیم درسته که اونقدر ماشین عالیی نیست ولی نسبت به ماشین های قبلی ساخت همین شرکت واقعا ماشین برتریه
    • عباس IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده ال ۹۰به تمام ماشینای ایرانی چینی خیلی سر تره البته رنو اصل فرانسه نه از این اشغالای جدید ال پی با موتوروگیربکس پژو ؟
    • FR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      چقدر عصبانی !!!
    • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      چرا مردم میخرن؟؟؟؟؟
    • محمود IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      داداش اینایی که گفتی قبول، ولی «بی ام و» درستشه نه بی ام دبلیو
    • مهدی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      اول : مدت ها بود منتظر نقد جدی این چهار چرخ عجیب الخلقه بود و ممنون از نقد درست ت . دوم : نگاهی به قانون گذاری و قانون گریزی و رابطه بازی ساختار سازمان های مختلف بیندازیم!! انتظار دیگری نیست از این جماعت.
    • امامی میبدی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      این متن فقط تخریب صنعت خودرو سازی را مد نظر قرار داده . بدیهی است در طراحی خودرو ها شباهتهایی وجود دارد ، بهطور مثال هیوندا و کیا نیز شباهت های ظاهری زیادی با هم دارند که دلیلی به تخریب شرکتهای تولید کننده نیست ، اگر نقدی هم هست بر سکون و ایستایی آن و نیز قیمت گذاری آن است
    • محسین IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      اتومبیل زیبا باید کاربردی و تکنیکال قابل قبولی داشته باشد( اصل تطابق فرم و کاربرد). ال ۹۰ زیباست چون فرم و کاربردش با هم سازگاری دارد و هنوز خودرویی بخوبی آن در ایران خودرو و سایپا ساخته نشده است‌ نصف قیمت اکسنت را ندارد ولی همردیف آن و حتی کیفیت بهتری دارد. هیچ هم کریه ظاهر نیست. دنا بیشتر به یک اسباب بازی بی کیفیت شبیه است. تستهای آن را در آپارت ببینید، لگن به معنای واقعی.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      تفاوت حرف های این بابا با یک متخصص کاربلد همچون تفاوت کفتر باز و زیست شناس است تصور کنید واژه مختصات را از مقاله بی سر و ته فوق حذف کنیم دیگر چیزی باقی نمی ماند...
    • محسن IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      افرین . حقیقت صنعت خودرو بود .
    • مممد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      مثل این که این داداش گلمون یه پدر کشتگی داره با ایران خودرو یا حقشو خوردن یا.
    • کاوه IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      حیف از وقتی که برای خواندن این مطلب تلف شد.
    • محمدحسین IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      چیه چی شده سهمیه تو نگرفتی قلم فروش از کجا داری میسوزی خوب همه کشورا مثل تو رو ندارن باید از یه جایی شروع کنند بلدی طرح بده
    • هدی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      اقا همین شتر گاو پلنگ را هم خیلی ها نمی توانند بخرند. من با حقوق حدود ده تومان از خیر خرید ماشین گذشتم
    • پایار IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      خودتو ناراحت نکن داداش
    • پایار IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      زیاد بخودت فشار نیار داداش
    • طاهر رضایی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      اگر تموم مردم به این بی هویتی و مسخره بازی های مدیران و مسولان داخلی بتازند و اعتراض کنند ، شاید در پنجاه سال آینده بشه یه نتیجه ای گرفت . ولی متاسفانه ، هر بار برای این آشغالا ، ده میلیون نفر میرن توی نوبت و ثبت نام میکنن . که ترکیبی از سود جویی و کم فهمی خیلی از مردم امروزه جامعه ایران است. هموطن .. بس این رفتار فرومایه را .. یه نگاهی به مردم سویس و دانمارک بکن ...
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      ال نود زیرت گرفته‌ ک انقد ازش مینالی؟تو کل ایران بگرد ببین تو اون بازه قیمتی جز ساندرو و ال نود چی سرش ب تنش میارزه
    • کسری عجبی فرشباف IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      سلام آقای محترم L90 ماشین خوبی هست ، اما نمیتونه بعضی از ماشین های ایرانی رو بریزه بیرون . 1 - من خودم پژو 405 GLX رو در راه های پر پیچ و سخت جاده روستای گل آخیر در تبریز رو امتحان کرده ام ، رنو دهنش باز شد ولی پژو خوب میرفت .((بحث خوب رفتن در هر شرایط جاده و آب و هوایی )) 2 - رنو 120 تا میره انگاری باد فوتش میکنه ، ولی سمند EF7 یا پژو 405GLX پنجره باز 140 بری ماشین نه می لغزه نه مثل رنو باد فوتش نمی کنه . 3 - بحث حمایت هم هست ، دنا با موتور 1700 توربو یا سمند سورن 1700 توربو خیلی خوبه نسبت به رنو که عبارتند از : 1- رنو بی آپشنه ، ولی دنا و سمند در مقایسه با رنو آپشنال هستند . 2 - موتور 100 سی سی فرق داره و توربو هست من خودم وقتی با سمند 110 میرم انگاری 140 میرم و ....
    • بابک IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      سلام نوشته ای بسیار سخیف و بی محتوا بود. اگر ایران خودرو ، ماشین بی کیفیت تولید میکند،منتقد خودروساز هم باید شما باشید. همه چیمون به همه چیزمون میاد.
    • شیر علی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      چه قدر ملت فلک زده و درمانده ای هستیم که برای به اسطلاح همین ابو تار تارکها سر و دست هم می شکنیم و ارابه های مرگ رو با عشوه و ناز سوار میشیم و تازه فخر فروشی هم به یکدیگر میکنیم وقتی مردمی که مطالبه به حق و انسانی اجتماعی خود را بلد نیست لیاقتی بیشتر از اینها را ندارد فقط بفکر دزدی و کلاه برداری از پائین دست تر از خود هستیم و جرآت سر شاخ شدن با دلال ها و دزدان مال و ثروت مملکت خود را نداریم پس خلایق هر چه لایق ساخته شدین برای تو سری خوردن ببینید پس سرتان چقدر پهن شده اف بر شما آدم نما های پوشالی فقط باد خالی هستین پس حق تون هم همینه
    • روزبه IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      واقعا ممنون از این شجاعت و درست بینی. بسیار صحیح بود و حق مطلب ادا شد. ...
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      ال ۹۰ در بین ماشین های طبقه متوسط بهترین و کم خرج ترین ماشین است.
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      چرت و پرتی نگو مردک. .. تو هم شبیه پسر عموت هستی پس آقا عمو هم در تولید تو دست داشته؟؟!!! در صنعت همه از هم الگو میگیرند ... چه اشکالی داره ؟؟!!
    • DE ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      سلام.شما هر خودرویی که بسازید از لحاظ طراحی یه شباهت هایی با طراحی خودروهایی که قبلاً ساخته شده داره .من از خودرو سازی ایران دفاع نمیکنم ولی بنده خداها اینا در حد توان خود یه خودرویی ساختن.دیگه انتظار طراحی نو آورانه در حد بزرگترین خودروسازهای دنیا نداشته باشیم.
    • Reza IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      معلوم نیست هر کی که ده کلاسم سواد نداره و فرق آچار رو از گوشتی )گشتی( نمی فهمه رو چطور اجازه ی نوشتن و اظهار نظر در یک رسانه پیدا می کنه. حداقل یه ساعت توی یه کارخونه ای کارآموزی کنید بعد راجب یه صنعت فتوا صادر بفرمایید عزیزان
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      مرد حسابی یا ماشین زشت ندیدی یا با ال نود که از نظر فنی بهتر از کل ماشینای ساخته شده در حکومت اسلامی خصومت شخصی داری.لامذهب از تیبا تاحالا دیدی؟من که ندیدم
    • ایران IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      دقیقا درست ومنطقی وجسورانه اس مطلب و شنیدن حقیقت تلخ هست برای بعضی ها ،که سرشون رو کردن زیر برف
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      کجاش بی هویتی این همه محصول با هویت داره تازه اینکه ایران خودرو یه شرکتها دیگه داریم مسولین محترمش میگن،البه وقتی خبرنگارپرسی گفت ایمنی رو بیشتر میکنید میگه مردم همینو میخرم دیگه،کدومو بدم
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      خفه کار کن
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      اشغال ملی تولید داخلی خاک برسرت خریدار ایران خودرو
    • رضا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      مغز نویسنده بر اساس توهم توطعه، فقط تراوش‌های مغزی خود را به خورد شنونده و کاربران اینترنتی داده است، اگر تمام طراحان عالم را جمع کنند و هر کدام در بک اتاق جداگانه طراحی کنند، باز هم شباهت‌هایی بین طراحان خواهی دید.
    • حمید IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      سلام ممنون ازنقدونظرشماولی به نظرشماچرامردم برای همین شترگاوپلنگ اینقدرسرودست میشکنن؟
    • حاج قاسم IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      کاش منم میتونستم یه دونه از این شتر گاو پلنگها بخرم ، من به اینم راضی ام
    • سعید IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      عصبانیتت کاملا به جاست ولی چیزی تو عصبانیتت نیست ایران خودرو کار خودش رو می کنه .
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      قربون یک اسب وکالسکه حیف که جایی برای نگهداریش نبست والا شبانه مب خریدم وکیفش را می بردیم حیف یک ریا ل بی ارزش که برای خرید خودر دله روغن قو پرداخت شود
    • جاوید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      این ،خودرو سازی نیست، یک کلام!!!